Grainfather connect

Gestart door appie, 22-12-2016 16:38 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

appie

De Android app voor de Grainfather control box is thans beschikbaar in de Google store. Onder Grainfather connect.

Brouwerij de Kelder

Afgelopen weekend voor het eerst gebrouwen met de Grainfather, inclusief  de connect box. Wat een mooi en handig systeem. Wel klapte hij er tijdens de eerste mash stap uit en kreeg ik per telefoon niets meer voor elkaar. (Geen meldingen, mogelijkheden) wel kon ik gelukkig nog met de box op de Grainfather het proces sturen.

Al met al een geweldige eerste ervaring, echter wel veel moeite gehad met de voorbereiding. Een recept op xml bestand krijgen was vrij lastig, na 4 programmas te hebben gedownload lukte het meet Beer Smith 2.

Grainfather connect, zeker een aanrader!

volleybaltrainer

BrouwHulp heeft inmiddels een mogelijkheid om te exporteren naar beer xml indeling.

Ik doe dit en dan upload ik het ebstand naar Google Drive, van daaruit download ik het op mijn telefoon met de Drive app en dan gebruik ik een besatndsbeheer app, in mijn geval Total commander (in de playstore gratis te downloaden), als ik de xml daarin selecteer komt er vanzelf een optie om deze te openen met de grainfather connect app.

Brouwerij de Kelder

Citaat van: volleybaltrainer op 08-04-2017  12:42 uBrouwHulp heeft inmiddels een mogelijkheid om te exporteren naar beer xml indeling.

Ik doe dit en dan upload ik het ebstand naar Google Drive, van daaruit download ik het op mijn telefoon met de Drive app en dan gebruik ik een besatndsbeheer app, in mijn geval Total commander (in de playstore gratis te downloaden), als ik de xml daarin selecteer komt er vanzelf een optie om deze te openen met de grainfather connect app.

BrouwHulp, daar heb ik al meer mensen over gehoord inderdaad, bedankt, ga ik even naar kijken!

henkie

Ik heb een recept in BrouwHulp gemaakt. Geëxporteerd naar Dropbox en geïmporteerd in de Grainfather connect-app.
Alleen mijn ingevoerde brouwzouten en hoeveelheid gist wordt niet meegenomen in de app.
Zijn er meer die hier "last" van hebben? En waar ligt het aan?


 




Adrie

Klopt. Grainfather connect gaat niet helemaal goed om met BeerXML. De hoeveelheden brouwzouten en gist moeten in BeerXML weergegeven worden in de eenheid kilogrammen, maar GF Connect verwacht grammen. Om de BeerXML uitvoer uit BrouwHulp commpatibel te houden met andere software, blijft BrouwHulp de eenheid kilogrammen gebruiken.

Peeweek

Ik herken de problemen.

De beste ervaring heb ik met de BrouwHulp xml importeren in je eigen account van http://brew.grainfather.com/my-recipes.
Deze kun je koppelen aan de app, recepten zijn dan beschikbaar in de de GF connect app onder 'cloud recipes'.
Succes!

henkie

Citaat van: Peeweek op 18-05-2017  00:08 uDeze kun je koppelen aan de app, recepten zijn dan beschikbaar in de de GF connect app onder 'cloud recipes'.
Succes!

Aii.. Werkt nog niet met Android denk ik.

Peeweek

Dat kan ik niet voor je testen, op iPad wel.

joost.hart

Dit ziet er veelbelovend uit.
Kan iemand me helpen met de juiste Installatie settings in BrouwHulp voor de Grainfather?

< edit >
Sorry, niet goed gezocht.
Antwoord hier gevonden: http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?topic=30030.msg458767#msg458767
<  /edit>

bvd!

AntonM

Hallo,

Ik heb problemen met de export van recepten vanuit BrouwHulp als beerxml en vervolgens het importeren in de Android GFConnect app. Op zich lukt de import wel, maar ik krijg geen ingrediënten of maischschema te zien, alleen de 'recipe details'. De rest is leeg. Als ik het probeer met andere beerxml recepten, gaat het wel goed.
Enige suggesties?'

Edit: Als ik een recept uit BrouwHulp exporteer en in Beersmith importeer en daarna weer opsla als beerxml, komt het wel goed door in de GFConnect app. Alleen heb ik een probeerversie van Beersmith, die over drie weken afloopt....

bultje76

Exporteer je een brouwsel of een recept?

AntonM

Ik heb brouwsels geëxporteerd. Begrijp ik uit je vraagstelling dat ik een recept moet exporteren?

lier

Maakt niet uit, je kunt brouwsels en recepten exporteren.
Het recept reken ik meestal door in BrouwHulp en voer het tegenwoordig meestal in op de Grainfather site onder my recipes, dan komen al mijn toevoegingen in beeld tijdens het brouwen dat is wel zo makkelijk.

Succes

bultje76

Citaat van: AntonM op 09-07-2017 &nbsp;20:32 uIk heb brouwsels geëxporteerd. Begrijp ik uit je vraagstelling dat ik een recept moet exporteren?

Nee, ik exporteer ook altijd brouwsels. Geen problemen mee gehad. Helaas kan ik zo 123 ook niet inschatten wat er mis is.

-edit- zeker weten dat je beerxml als bestandstype geselecteerd hebt? Volgens mij doet ie standaard een eigen formaat

AntonM

Ik heb naast beersmith nog enkele andere programma's geprobeerd, die recepten in beerxml kunnen exporteren, maar het lukt alleen maar via beersmith. Ik ga maar eens een mail sturen naar info@grainfather.com. Ik krijg nl ook soms een melding dat er problemen zijn met importeren en dat ik contact met hun moet opnemen hierover. Dus dat ga ik dan maar doen. Bedankt voor de suggesties.

Edit: ik heb er steeds op gelet dat ik beerxml selecteerde bij het exporteren.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.